اگر بوسیله سئو علاقه دارید یا به عقب راهی بخاطر گشایش رتبه ی سایت خویشتن در موتورهای جست وجو بوده اید، مطمئنا نام وب سایت Moz را شنیده اید. Moz یک باهم اتحاد کردن نرم ابزار به عنوان خدمات است که داخل اساس ی نرم افزارهای بازاریابی و تجرید بازاریابی کسب وکارها فعالیت می درنگ. علاوه براین، تقدیر بلاگ این وب سایت پر از نکته های آموزشی و کاربری درون مورد گشایش سئوی سایت است و درواقع یکی از استارتاپ هایی است که از استراتژی بازاریابی محتوا برای جلب مشتری استفاده می نرم.

استارتاپ Moz داخل سال ۲۰۰۴ توسط رند فیشکین و گیلیان موسیگ بوسیله عنوان همدستی خدمات مشاوره بنیان گذاری شد و در سال ۲۰۰۸ فعالیت خود را بوسیله سمت توسعه ی نرم افزارهای بهینه سازی موتورهای جست وجو یا همان سئو تغییر داد. میلیون ها بازاریاب دیجیتال از سراسر گیتی در هم گذاری های آنلاین وب سایت Moz حضور دارند و نیز ابزارهای مختلف مرتبط با بازاریابی در این وب سایت عرضه می شود.

ابزارهایی مانند جستجوی کلمات کلیدی، تاسیس لینک و سئوی سایت از یکسره خدماتی است که Moz ارائه می دهد تا شریک شدن ها دید بهتری از عملکرد سایت خویشتن داشته باشند و بتوانند رتبه ی خویشتن را گشایش دهند. امکانات اولیه ی این وب سایت رایگان است اما بازاریابان حرفه ای برای مدیریت بهتر و دقیق خیس وب سایت و تجرید آن باید مبلغی را ماهانه بابت استفاده از خدمات Moz پرداخت کنند.



وب سایت Moz، حکم خود را داخل سال ۲۰۰۴ و با صیت مقدماتی ی SEOmoz آغاز کرد. شریک شدن در سال ۲۰۰۷ درون دور نخست تنخواه گذاری ۱/۱ میلیون دلار تنخواه جذب کرد و در سال ۲۰۱۲ همچنین موفق شد تو دور دیگر، مبلغ ۱۸ میلیون دلار سرمایه جذب کند. Moz در سال ۲۰۱۲ استارتاپی به نام فالوئرونک (Followerwonk)، ابزاری برای خیز وجو، فیلتر و مدیریت تقدیر بیوگرافی توییتر را بوسیله همراه سایر ابزارهای مدیریت و انتزاع توییتر خریداری کرد. SEOmoz بعد از چند سرمایه گذاری دیگر داخل سال ۲۰۱۳ معروفیت خود را به Moz تغییر عدالت.

فیشکین با مصرف از خرد منحصربه فرید خویشتن درون مورد توضیحات متا و کلمات کلیدی دم بلند (کلمات کلیدی طولانی یعنی عبارات کلیدی متشکل از سه کلمه یا بیشتر) کمک زیادی بوسیله بهبود رتبه بندی سایت ها کرد و شهرت خویشتن را تو زمینه ی سئو و بازاریابی دیجیتال صلاحیت دار کرد. اما برضد باور اکثریت، موفقیت در دنیای تصرف وکار، اشتی روان او را تضمین نکرد و او به مدت چند سال به ملالت مبتلا شد.

Moz در سال هایی که فیشکین افسرده بود، ۵۰ درصد نمو کرد و میلیون ها دلار درآمد داشت؛ اما بنیان گذار آن خبردار شد حال روحی، هیچ ارتباطی با موفقیت شرکت ندارد و تصمیم گرفت استارتاپ دیگری را وضع اندازی کند. او برای اینکه احساس آزادی و انعطاف پذیری بیشتری را تجربه کند، تصمیم گرفت استرس و فشار ناشی از راه اندازی یک کسب وکار جدید را مکرر تجربه کند و استارتاپی بوسیله نام اسپارک تورو راه اندازی کرد. در ادامه، بخش هایی از مصاحبه ی او با مجله ی Foundr را در مورد احساساتی که طی این سال ها تجربه کرد و دلایلی که برای ترک شرکت و راه اندازی استارتاپ جدید داشت، می خوانیم.



نیتان: سؤال اول من از همه ی کارآفرینان این است که کار خویشتن را چگونه آغاز کردید؟

رند: خودم آن را به وجود آوردم. هر دو شغلی که درون دوران مبصر سالی داشتم را خودم بوسیله بود آوردم و خاطر می کنم بسیاری از کارآفرینان دیگر نیز کار خویشتن را این گونه آغاز کرده اند.

نیتان: بسیار عالی. داخل حال حاضر چه مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش اجرا می دهید و چگونه به اینجا رسیدید؟

رند: غلام شرکت Moz را چندین سال پیش یعنی تو سال ۲۰۰۳ و بوسیله نشانی یک بلاگ بن گذاری کردم. Moz مقدمه به نشانی یک شرکت مشاوره و سپس به نشانی یک کسب وکار کند افزاری مطرح شد و درون چند دوره، سرمایه دریافت کرد. تا اینکه غلام و دیگر اندوه بنیان گذار Moz تصمیم گرفتیم از شرکتی که شالوده گذاری کرده ایم، خارج شویم و استارتاپ دیگری به نام اسپارک تورو (SparkToro) را اساس گذاری کنیم. من در حال فراهم بوسیله عنوان مدیرعامل استارتاپ اسپارک تورو فعالیت می کنم.

نیتان: قبل از اینکه واقف جزئیات تصرف وکار جدید شویم، بخشی در مورد آخرین کتابی که نوشته اید، صحبت کنیم. لطفا بخشی بیشتر تو مورد تاریخچه گم شده و بنیان گذار» و داستان آن برایمان بگویید.

رند: بله کتاب غلام به رطوبت منتشر شده است. من در این تاریخچه درون مورد مصاحبت های خصوصی بین بنیان گذاران استارتاپ و چالش هایی که در کشش مسیر تجربه می کنند، تالیف ام. این کتاب م درخشنده است و تو مورد نکات بازاریابی و همچنین استخدام نیروهای جدید توضیح می دهد. من داخل این تاریخ بی قراری تو تک نکات و استراتژی های مثبتی که جواب می دهند و هم داخل تک نکاتی که برای ما جواب نداده اند و همچنین ساختار آویشن و گلچین اهداف کسب وکار گفتگو کرده ام.

این کتاب بخاطر افرادی است که احساس تنهایی می کنند؛ کسانی که تصرف وکاری را راه اندازی کرده اند یا حتی محصولی بی نظیر بوسیله بازار عرضه کرده اند. کتاب گم شده و بن گذار برای کسانی است که دربرابر چالش ها احساس اضطراب و درماندگی و حتی عاطفه افسردگی می کنند. می خواستم آن ها بدانند که داخل این دست خط عزب نیستند و همه ی ما بوسیله نوعی این احساسات را تجربه کرده ایم.



نیتان: ما خودمان از خدمات وب سایت Moz و Whiteboard (مجموعه ی محتواهای ویدئویی وب سایت Moz) مصرف کرده ایم. ما همیشه ویدئوهای شما را نگاه می کردیم تا داخل مورد اصول سئو داده ها کسب کنیم. شما به طور عمومی اعلام کردید که داخل طول مدیریت استارتاپ خود مشکلات زیادی داشتید و حتی افسردگی را تجربه کردید. لطفا کمی در این تک بیشتر توضیح دهید.

ارقه: بله حتما. یکی از موضوعات جالب کارآفرینی این است که روزهای پر اب از نظر روحی وما ارتباطی با روزهای ابدار کارگر ندارند. غلام در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ افسرده شده بودم و این دقیقا همان زمانی بود که Moz هر سال ۵۰ درصد رشد پیدا می کرد و یکی از تنخواه گذاران گفته بود استارتاپ ما یکی از جالب ترین و قلق انگیزترین باهم اتحاد کردن های آن زمان است.

ما میلیون ها دلار درآمد داشتیم، هزاران خریدار از ما بیع می کردند و اشتهار خوبی کسب کرده بودیم و بوسیله همین دلیل می دانم عملکرد زشت شرکت، برهان افسردگی بنیان گذار آن نمی شود. هر کارآفرینی در طول سطر ممکن است انگیزه ی خویشتن را از دست بدهد، صبح ها هیچ دلیلی برای بیدار شدن نداشته باشد و شب ها به دلیل اضطراب و فشار و هجوم افکار متنوع نتواند بخوابد؛ این موضوع هیچ ارتباطی با عملکرد باهم اتحاد کردن ندارد. گاهی اوقات همه چیز در موسسه ی شریک خوب پیش می جوی اما کارآفرین وضعیت فکری خوبی ندارد و این کاملا غریزی است. همگی ی کارآفرینان چنین حسی را امتحان کرده اند و تنها نیستند. فکر می کنم در چنین شرایطی، درک تنهایی و اینکه فکر کنیم هیچ کس ما را درک نمی کند، بسیار سخت است.

نیتان: بله، اغلب آدم گمان می کنند اگر شرایط شرکت خوب باشد، بنیان گذار آن نیز باید احساس خوبی داشته باشد.

ارقه: بله، غلام در این چند ماهی که از مقدمه کسب وکار جدید می گذرد، بیشتر عاطفه شادمانی می کنم. شرکت هنوز نوپا است درحالی که این طور احساسی را درون شرکت Moz نداشتم. خاطر می کنم احساس کنترل و آزادی روی برگزینی مقصد و انعطاف پذیری است که باعث شادمانی غلام می شود. با اینکه شرکت متاخر حداقل به ۱۰ سال کار احتیاج دارد و از هر ۱۰ شرکت استارتاپی فن شناسی ۹ مورد شکست می خورند، اما من عاطفه بهتری نسبت به گذشته دارم.

نیتان: پس برهان اینکه از Moz خارج شدید، همین بود؟

ارقه: بله، من با اعضای هیئت مدیره، سرمایه گذاران و بعضی از مدیران اجرایی مصاحبت کردم و آن ها مقابل بودند که شرایط فکری و انرژی احساسی من بخاطر کسب وکار خوب زدودن و برای رفع این مشکل باید تغییراتی در مسئله کاری خویشتن بدهم. درنتیجه غرض گرفتم از موضع شغلی کنار بروم و مدیر ارشد عملیات را به عنوان مدیرعامل انبازی برگزینی کنم.

ملالت باعث شد غلام چنین تصمیمی بگیرم. مطمئنا راه حل های دیگری برای حل این بغرنج بود داشت اما درون آن وضعیت راه بهتری به ذهنم نرسید. در حال حاضر از تصمیمی که خمود ام، بخشی پشیمان هستم، ولی مصیبت های مسئله روی منطق انسان تأثیر می گذارند.

نیتان: ممنون از اینکه همه چیز را درنهایت صداقت اعتراف کردی. بعد از زین Moz چه اتفاقی افتاد؟

رند: من حدود چهار سال سپس از این ماجرا، تیم را یکدلی کردم. در این مدت، رشد شریک شدن قدری پایین آمد و مخالفت در برخی امور مشارکت حکم را بوسیله جایی رساند که متوجه شدیم دیگر نمی توانیم بیش از این با غم همکاری داشته باشیم. درون این شرایط، انفراد که مدیرعامل نیست، باید شرکت را زین نرم و این دقیقا همان اتفاقی است که برای من عارض عدالت.



نیتان: حالا تو برخی امور شرکت فعال هستید یا بوسیله طور کامل خارج شدید؟

رند: نه، من هنوز هم رئیس هیئت مدیره ی شریک و بزرگ ترین سهام دار همکاری هستم، ولی فعالیت هر بسرعت درون همکاری ندارم.

نیتان: بسیار عالی. لطفا قدری تو تک استارتاپ جدید اسپارک تورو و کار آن تشریح دهید.

ارقه: اینکه تصرف وکار جدیدی را آغاز کنیم و مجبور شویم استرس و فشار را دوباره امتحان کنیم، شاید دیوانگی به نظر برسد. اما از اینکه فرصت مکرر ای برای این کار داشتم، ترس زده بودم و شاید اندکی از آن به فرصت های موجود در بازار و ساختن محصولی تپش انگیز مربوط باشد و من دوست داشتم خودم را به دنیا ثابت کنم.

نیتان: شما همدستی موفقی را بنیاد گذاری کردید، در بازاریابی محتوا بی نظیر هستید، برند انحصاری دارید و تاریخ موفقی را به راسته عرضه کرده اید. چرا فکر کردن می کنید خودتان را بیشتر از این باید به دنیا ثابت کنید؟

رند: توضیح اعطا کردن این موضوع باطراوت است ولی فکر می کنم این حساسیت از مدت ها پیش در عمر من بوده و به غلام انگیزه می دهد و فکر می کنم دلیل واقعی اینکه کارآفرین شدم، همین موضوع باشد. قدری از این عارضه شاید ثابت کردن اقتدار هایم بوسیله گیتی باشد، اما حصه دیگر آن مربوط به خودم است؛ بوسیله اینکه بخواهم به خودم ثابت کنم که می توانم.

نیتان: هدف از خلق Moz این بود که درنگ افزاری برای کمک بوسیله بازاریابان، متخصصان روابط عمومی و کارآفرینان درست کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان خود داشته باشند. استارتاپ جدید در چه مبنا ای امر می کند؟ آیا می توانید داخل مورد علیه آن با ما صحبت کنید؟

رند: البته که می توانم؛ من مدیرعامل همدستی هستم ولی ما هنوز به مرحله ی بتا نرسیده ایم. ما داخل حال مدل سازی محصول، آزمایش و ارزیابی هستیم تا بخاطر مشخصات آن تصمیم بگیریم. بین ۶ تا ۹ ماه دیگر، نسخه ی بتای محصول آماده می شود و ما آن را معرفی خواهیم کرد. هنوز گونه زیادی داریم ولی بخاطر ارتکاب آن زیاد التهاب زده هستیم.

نیتان: آیا بخاطر استارتاپ جدید تیمار تنخواه جذب می کنید؟ یا دستور کار ی دیگری دارید؟

ارقه: خیر، مطمئنا قصد چنین کارگر را نداریم. حداقل بین چهار تا پنج سال آینده، عزم چنین طرز کار را نداریم. شاید در کامل مدت، سرمایه گذار مناسبی معلوم شود و راضی بوسیله اجرا این کار شویم، اما داخل حال مهیا هیچ تصمیمی برای جذب تنخواه نداریم.



نیتان: نکته ی جالب دیگری که تو کتاب بوسیله آن اشاره کردید، این است که سیلی ولی استارتاپ ها را به اجرا کارهای غیرمعقول وسوسه می کند. لطفا کمی بیشتر تشریح دهید.

رند: بله، پندار می کنم یکی از ارشد ترین مشکلات فرهنگ استارتاپی سیلی اما این است که یک طرح بنیادی را مطرح می کند و همه باید از آن متابعت کنند یا حداقل الهام بگیرند. همین موضوع باعث می شود مردم سراسر جهان، فرهنگ استارتاپی سیلی ولی را با تمام وجود باور داشته باشند.

سیلی اما این فکر را داخل کارآفرینان ایجاد می بطی ء که باید استارتاپی مشابه سایر استارتاپ ها داشته باشند. به نشانی مثال باید شبیه به گوگل، فیسبوک، دراپ باکس، ایر بی اندبی یا اوبر باشند. مردم این موضوع را دوست دارند و می خواهند شبیه یونیکورن ها یا شرکت های میلیارد دلاری شوند. این موضوع همه کارآفرینان را پایین تر تأثیر قرار می دهد، تا اینکه شرکت هایی که نمی خواهند مانند استارتاپ های سیلی اما باشند.

نیتان: ساختن یک کسب وکار مبصر به سرمایه نیاز دارد و گفتید که در حال حاضر نمی خواهید سرمایه جذب کنید. پس چه پروگرام ای بخاطر رشد دارید و چگونه می خواهید داخل بازار رقابت کنید؟

رند: فکر می کنم پاسخ این سؤال، به محصولی که تولید می شود، رابطه دارد. اگر محصول تولیدی پرسود بوده اما رشد قدری داشته باشد، از طرفی اگر بتواند مشتری های مورد نظر را به جای ۱۸ ماه در ۶ ماه جذب کند، پس همگی ی تلاش کسب وکار باید روی این موضوع گذاشته شود؛ تا اینکه چنانچه همه بگویند کار کننده که انجام می دهید اشتباه است و باید فقره متفاوتی ایفا دهید. اگر به ثمر خود ایمان دارید، به حرف دیگران گوش ندهید.

من درون تاریخ خود درون مورد افسانه های دنیای استارتاپی و مشکلاتی مختلفی که Moz با آن ها روبه رو شده است، صحبت کرده ام. من درون این تاریخچه توضیح داده ام که چرا بعد از جدایی ما از شرکت، آویشن بازاریابی عملکرد مرحمت نداشت. جالب اینجا است که سپس از کاهش هزینه ی جلب مشتری، تعداد مشتری های جذب شده و همچنین تعداد بازدیدکنندگان و تبدیل شدن آن ها به مشتری نیز افزایش روبرو کرد. چطور چنین چیزی ممکن است؟ کجای دنیا می استعداد با تلاش و هزینه ی کمتر، خراج ی بهتری گرفت؟

مطمئنا یکی از دلایل توفیق در چنین شرایطی، تمرکز، نظم و انضباط است. شاید استارتاپ های سیلی اما خیلی داخل تک این موضوع صحبت نکنند ولی بسیار جالب است و نتایج خیره کننده ای بوسیله همراه دارد. اقدام و تعلق مندی های خریدار باید توسط تیم بازاریابی مورد توجه راحتی بگیرد تا نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.



نیتان: از کجا می دانید چه موقع سوددهی باهم اتحاد کردن را باید فدای رشد آن کرد؟

نابکار: پاسخ سؤال این است که چه موضوعی بیشتر از همگی شما را بشاش می درنگ و عزیمت عرضه ی چه مدل محصولی را به راسته دارید. فکر می کنم یکی از بزرگ ترین چالش های ما انسان ها این است که نزاکت و طرز فکر مرسوم در میان اطرافیانمان را کنار بگذاریم. خودمان را با دیگران مقایسه نکنیم و سراغ کارهایی که دوست داریم، برویم. البته ارتکاب این کار، بسیار ابکی است.

چسبیدگی به این وضع تفکر آسان زدودن و باید آرام جا بیفتد. به عنوان مثال کارآفرین بعد از مدتی با خود فکر می درنگ آیا این دقیقا همان کار کننده است که متقی هستم محکم است و من را بشاش می کند؟»، آیا ارتکاب این کار ارزش من را پشته می برد؟»، آیا سایر اعضای آویشن و حتی بازار، از وجود محصول من سود می برند؟» یا آیا این کاری است به آن اعتقاد دارم خواه فقط برای فراخوانی رضایت دیگران انجام می دهم؟». جلوه گر کردن پاسخ این سؤال ها و بزمین نشستن بوسیله یک روش خیال مناسب، زیاد مهم است و از سقوط کسب وکار جلوگیری می کند.

نیتان: پاسخ خوب و کاملی بود. ممنون بابت اینکه ثانیه خود را درون جوانمردی ما فراغت دادی.

رند: ممنون از شما.بیشتر بخوانید:معرفی کردن ارشد ترین استارتاپ های شکست خورده مرزوبوم پزشکیبیوگرافی کرنلیوس وندربیلت؛ فرمانروای صنعت حمل ونقل آبی و ریلی آمریکامصاحبه با جاستین کان، هم ماخذ گذار استارتاپ توییچچگونه کارآفرینان درون حقوق بگیر را تشخیص دهیم؟مصاحبه با توماس بیلیو، بنیان گذار استارتاپ کوئست نوتریشن

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها