با گسترش تلفن های هوشمند، صنعت تناسب قامت همچنین ترقی پیدا کرده است و درنتیجه روزبه روز به تعداد استارتاپ های این صنعت افزوده می شود. تا همین چند سال گذشته، دویدن، پیاده روی و وزنه زدن، تنها روش های مرسوم بازی کردن وجود و انسان عزب به کمک برخی برگ ورزشی مانند چرخه های ثابت و تردمیل می توانستند اطلاعاتی مثل ضربان قلب و استاندارد کالری که سوزانده اند را مشاهده کنند.

اما امروزه با بسط فناوری، تحول بزرگی تو صنعت تناسب اندام موافقت بی ریا و انسان می توانند به معاون تلفن ها و ساعت های هوشمند، مفروضات مربوط بوسیله هر قدمی که برداشته اند یا هر کالری که سوزانده اند را مشاهده می کنند. گجت های پوشیدنی بوسیله وزن ای صعود کرده اند که میزان ضربان قلب، قند و تنگ کردن خون، سطح اکسیژن خون و تا اینکه الگوی رویا افراد را وارسی می کنند و اپلکیشن ها به کمک این اطلاعات، برنامه های ورزشی یا برنامه های غذایی انحصاری سازی شده و مخصوصی را به کاربر ارائه می دهند.

فدایی از استارتاپ ها در اساس ی تجهیزات سخت افزاری فعالیت می کنند. به این رخساره که تمرین های ورزشی را شبیه سازی کرده و انسان را از رفتن به باشگاه بی نیاز می کنند. درواقع هر شخص از منزل خود در هر زمانی که بخواهد، می تواند حرکات ورزشی مورد دلبستگی ی خود را با کمک مربی های فنی ادا دهد و دیگر هیچگاه بهانه ای برای لاقیدی باقی نمی ماند. تو ادامه بوسیله معرفی کردن تعدادی از استارتاپ های صنعت تناسب اندام می پردازیم که با ایده های خلاقانه ی خود تحول وقار درون این صنعت ابداع کرده اند.۱- استارتاپ پلوتان (Peloton)



پلوتان یک استارتاپ آمریکایی داخل زمینه ی تجهیزات شیرهدار افزاری تناسب عضو است که داخل سال ۲۰۱۲ زمینه گذاری شد. این استارتاپ با خیساندن طراحی مدرن و فناوری جدید، تحول ابهت در صنعتی تناسب بدنه ایجاد کرده است. افراد علاقه مند به حرکت دورانی سواری، دیگر نیازی نیست برنامه ی روزانه ی خود را با توجه با زمان برگزاری کلاس های ورزشی تناسب هیکل انتظام کنند؛ بلکه با استفاده از برگ پلوتان می توانند در هر ساعتی از روز و از منزل خود، در استودیوی مجازی دوچرخه اتومبیل که در سطح جهانی است، پیشگاه پیدا کنند.

کاربران با استعمال از تجهیزات پلوتان می توانند به کلاس های مجازی دسترسی داشته باشند، عملکرد خویشتن را با کاربرد از معیارهای مناسب ارزیابی کنند و همچنین با سایر کاربران وفاق داشته باشند.

ادبیات راه اندازی استارتاپ بوسیله زمانی بازمی گردد که بنیاد گذاران آن با وجود علاقه ی زیاد بوسیله دوچرخه سواری، نمی توانستند کلاسی متناسب با برنامه ی روزانه ی خود رک کنند. نیز ورزش کردن داخل خانه، حس و حال حضور در کلاس های ورزشی را برای آن ها مهیا نمی کرد؛ بنابراین غرض گرفتند یک استودیوی چرخه سواری مجازی در سطح جهانی محکم کنند تا هر انحصاری تو هر زمانی و از هر مکانی بوسیله آن دسترسی داشته باشد.

ماخذ گذاران این استارتاپ معتقدند حضور تو کلاس های ورزشی، دیدن افرادی که در حال ورزش هستند، گفتگو کردن با آن ها و صدای موسیقی، موجب ی ورزش کردن را بالا می سرما. از طرفی، دغدغه های کاری، دور وجود داشتن کلاس های ورزشی و ترافیک اذن نمی دهد افراد بتوانند به نعوظ مرتب به جماعت بروند و ورزش کنند. بوسیله همین دلیل این استارتاپ امکانی را حاضر کرده است تا آدم درون هر زمانی و درخانه ی خود بتوانند در کلاس مجازی ورزش کنند.

دوچرخه های ثابت پلوتان به همراه یک مانیتور ۲۲ اینچی لمسی درون سال ۲۰۱۴ با قیمت دو هزاره دلار و نیز به همراه نسخه ی انحصاری سازی شده ی اندروید به راسته نمایش شدند. کلاس های دوچرخه سواری بوسیله صورت زنده از استودیوی این استارتاپ در نیویورک پخش شده و سپس آپلود می شود تا کاربران به آن دسترسی داشته باشند. علاقه مندان نیز می توانند بوسیله رخساره حضوری در کلاس های ورزشی این استارتاپ درگاه داشته باشند.

طبق اعلام کرانچ بیس، استارتاپ پلوتان تابه حال بیش از ۹۹۴ میلیون دلار سرمایه جذب کرده و یکی از استارتاپ های یونیکورن (استارتاپ با نرخ م از یک میلیارد دلار) صنعتی تناسب جسم بوسیله شمار می رود.۲- استارتاپ کلس پس (ClassPass)



استارتاپ کلس پس در سال ۲۰۱۲ بنیان گذاری شد و به کاربران اجازه می دهد کلاس های ورزشی تک علاقه ی خود را از بین بیش از ۱۵ هزار کمیسیون در ۱۱ قلمرو و ۴۹ قصبه سراسر جهان تفویض و رزرو کنند. کاربران می توانند ازطریق اپلیکیشن کلس پس درون کلاس های ورزشی مورد علاقه ی خود از جمله یوگا، دوچرخه سواری، پیلاتس، دویدن، مانور های قدرتی، رقص و. ثبت نام کنند.

ماجرای راه اندازی استارتاپ از جایی آغاز شد که پایال کاداکیا، در سال ۲۰۱۱، برای هویدا کردن کلاس رقص باله ی مورد دیدن خود بیش از یک ساعت در اینترنت جست وجو کرد و در آخر نتوانست کلاس مورد نظر خود را پیدا یواش. بعد از این اتفاق، او ۱۴ روز بوسیله خود زمان قسط تا ایده ی مناسبی بخاطر رفع این دشوار پیدا بطی ء. ایده ای که داخل این مدت زمانی به ذهن پایال رسید، این وجود که موتور جستجویی برای پیدا کردن کلاس های تناسب قامت و رزرو کردن آن ها مدل سازی کند و این ایده در سال ۲۰۱۲ درون معرض استفاده ی یکسره قرار گرفت.

یکی دیگر از برنامه های شریک این بود که جهیز ثبت نام بهتری برای کمیسیون های ورزشی نقشه کشی کند که استقبال اضافی از این ایده نشد. اما ایده ی اولیه ی آن بسیار موفق وجود و بعد از عفو چند ماه بیش از ۱۷ میلیون نفر ازطریق اپلیکیشن کلس پس در کلاس های ورزشی ثبت نام کردند. این موفقیت باعث شد پایال ایده ی خود را علاوه پهلو نیویورک در سایر شهرهای آمریکا و حتی سایر کشورهای دنیا از عموم تایلند اتساع دهد.

کلس پس با بسیار از ۱۵ هزار مجتمع ورزشی در سراسر گیتی همکار می کند و از این نظر، بزرگ ترین حلقه اشتی جهان است و بخاطر ثبت معروفیت کاربران خود در کلاس های ورزشی، تخفیف های متنوعی نمایش می دهد. این استارتاپ طبق اعلام مورد کرانچ ۲۳۹ میلیون دلار تنخواه جذب کرده است و به گسترش همکاری خود با باشگاه های ورزشی سراسر گیتی ادامه می دهد.۳- استارتاپ فیت بیت (Fitbit)



فیت بیت یک استارتاپ آمریکایی است و گجت های پوشیدنی بی سیمی تولید می کند که داده های باارزشی از جمله تعداد گام ها، تعداد خیز قلب، کیفیت خواب و سایر داده های شخصی مرتبط با تناسب اندام کاربر را جمع آوری می درنگ. طبق گزارش شرکت بین المللی داده، فیت بیت در سه ماهه ی سوم سال ۲۰۱۸ به نشانی سومین شریک بزرگ تولیدکننده ی تجهیزات پوشیدنی درکنار غول های بزرگی مانند شیائومی و اپل معرفی شد.مقاله ی مرتبط:دستبند تناسب اندام فیت بیت شارژ 3 با نمایشگر لمسی معرفی شد

فیت بیت علاوه پیاده شدن برگ پوشیدنی برای جمع آوری داده ی کاربران، یک وب سایت و اپلکیشن موبایل نیز نمایش کرده است که ازطریق بلوتوث می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. کاربران می توانند پروگرام ی غذایی، فعالیت ها و وزن خود را وارد کنند و استاندارد کالری مصرفی خود را برای اهداف هفتگی و ماهانه دامن دیدن داشته باشند.

کاربران همچنین می توانند ازطریق صفحه ی اجتماعات، سایر کاربران را به چالش بکشند و با یکدیگر مسابقه دهند.

فیت بیت ترکر (Fitbit Tracker) مقدماتی ثمر این استارتاپ بود و پس ازآن از آن درون سال ۲۰۱۷ اولین ساعت هوشمند فیت بیت با قیمت ۳۰۰ دلار بوسیله بازار نمایش شد. یک سال بعد، فیت بیت در مدل سازی ساعت هوشمند تجدیدنظر کرد و محصولی با طراحی متاخر و مقدار پایین زیرفون به بازار ارائه کرد. فیت بیت شارژ ۳ (Fitbit Charge 3) یک زمانه هوشمند مچی بود که درون سال ۲۰۱۸ به میدان عرضه شد و مقدماتی دستگاهی بود که با حسگر SpO2 امکان برآورد تغییرات در سطوح اکسیژن خون را مجهز می کرد. فیت بیت تا امروز ۶ استارتاپ دیگر را به منظور گسترش و گشایش خدمات خود خریداری کرده است.۴- استارتاپ تونال (Tonal)



تونال یکی دیگر از استارتاپ های چیره فعال در صنعت تناسب عضو است که از فناوری هوشمند برای ارائه ی تمرین های تخصصی و انحصاری سازی شده به کاربران مصرف می نرم. تجهیزات تونال روی دیوار منزل گمارش می شود و پروگرام های مختلفی برای ساخت ماهیچه و ورزش های قدرتی ارائه می دهد؛ همچنین کلاس های ورزشی ضبط شده توسط مربیان متخصص را برای کاربر پخش می کند.

اسکناس تمایز تونال با سایر مایه های وزنه برداری در مجلس ها این است که از وزنه های پا بر جا استفاده نمی بطی ء. درواقع دستگاه های تونال از الکترومغناطیس برای شبیه سازی و کنترل کمیت استعمال می کنند. به نشانی شهید زمانی که دستگیره های دستگاه را می کشید، نیرویی که شما را به عقب می کشد جاذبه نیست، بلکه میدان الکترومغناطیسی است که توسط یک الگوریتم کامپیوتری کنترل می شود.

ویژگی دیگر وسیله های تونال این است که کاربران با صیقل ماهانه ۴۹ دلار می توانند پروگرام ی ورزشی شخصی سازی شده دریافت کنند. درواقع کاربرد از تجهیزات تونال قرین این است که یک باشگاه طولانی و یک مربی فنی را در بناء ی خود داشته باشید.

دستگاه های تونال یک آزمایش ۱۰ دقیقه ای دارند که قدرت بدنی کاربر را کمیت گیری می کنند و سپس بوسیله قدرت بالاتنه و قدرت پایین تنه ی فرد نمره می دهند و براساس این نمره محک های ورزشی عرضه می دهند. همچنین در طول ورزش نیز کیفیت حرکات کاربر را با مداقه تجسس می کند. قیمت هر وسیله تونال ۲۹۹۵ دلار است و طبق گزارش کرانچ بیس این استارتاپ تابه حال ۹۰ میلیون دلار تنخواه جذب کرده است.۵- استارتاپ آپتیو (Aaptiv)



آپتیو، یک شرکت سلامت دیجیتال است که کلاس های ورزشی مبتنی پهلو صدا نمایش می دهد. آپتیو زیاد از ۲۳ هزاره کاربر کوشا دارد که از زمان اسلوب اندازی استارتاپ، در م از ۲۰ میلیون کلاس ورزشی آن شرکت کرده اند. کاربران با صیقلی ۹/۹۹ دلار بوسیله صورت ماهانه، می توانند به کلاس های ورزشی صوتی از عموم محک های قدرتی، یوگا و فتنه های مربوط به دویدن دسترسی داشته باشند. آپتیو منظور دارد با استفاده از راه خلاقانه ی خود یعنی تمرین دادن با استعمال از صوت، تحول بزرگی در صنعتی تناسب قامت ایجاد درنگ و یکی از پیش گامان تولید محتوای دیجیتال صوتی برای مشق های ورزشی است.

کلاس های تناسب تن آپتیو صوتی هستند، یعنی یکی از مربیان فنی این استارتاپ، حرکت هایی که باید ایفا شوند را بوسیله همراه موسیقی شاد و مناسب برای ورزش تشریح می دهد درنتیجه کاربر احساس می کند درون کلاس ورزشی حضور دارد و سبب می گیرد. درواقع صدای مربی از پرت شدن حواس کاربر درون حین ورزش جلوگیری می بطی ء و باعث می شود کاربر روی هدف خود تمرکز بطی ء.

ادبیات نحو اندازی آپتیو از جایی آغاز شد که بنیان گذار آن یعنی ایتان آگاروال تصمیم گرفت در طول سفرهای موثر بازی کرده و تناسب اندام خود را حفظ کردن درنگ. ولی انجام این فقره برای او آسان نبود و در طول یک سفر کاری سبب ای بخاطر ورزش کردن نداشت. او متوجه شد به یک راهنمای صوتی حاجت دارد تا در هر کود بوسیله او دستیار درنگ و اسلوب را به او نشان دهد، اما هیچگاه اپلیکیشنی برای این منظور پیدا نکرد و درنهایت خود دست به فرمان شد. امروزه آپتیو یکی از پیش گامان تناسب جثه مبتنی پیاده شدن صوت و یکی از سریع ترین اپلیکیشن های تناسب اندام از نظر نمو داخل راسته است. مقابل گزارش تک کرانچ، استارتاپ آپتیو بیش از ۵۲ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.۶- استارتاپ فریلتیکز (Freeletics)



فریلتیکز یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های تناسب اندام داخل مونیخ آلمان است که سپس از سرمایه گذاری چند شرکت آمریکایی، تو آمریکا نیز پرطرفدار شده است. این اپلیکیشن محتوای ورزشی مبتنی بر هوش تقلبی خود را بخاطر هر کاربر شخصی سازی می یواش و قدرت ذهنی و اعتمادبه ثانیه او را نیز تقویت می کند. بها برنامه های ورزشی اپلیکیشن فریلتیکیز از ۱۱/۹۹ دلار در ماه آغاز می شود و هزینه ی اشتراک سالانه ی آن ۷۴/۹۹ دلار است. دنیل سبحانی، مدیرعامل استارتاپ فریلتیکز می گوید:مشتری های ما کسانی هستند که خواهان سبک عمر ورزشی بخاطر طولانی مدت بوده و می خواهند تغییرات بزرگی تو سلامتی و تناسب اندام خود ایجاد کنند.

فریلتیکز بیش از ۳۱ میلیون کاربر در بیش از ۱۶۰ قلمرو دنیا دارد و قصد دارد یک پلتفرم ورزشی بوسیله ریختگی نتفلیکس راه اندازی نرم تا مجموعه ای بی نظیر از تمرین های ورزشی و پروگرام های غذایی به علاقه مندان عرضه دهد. سبحانی می گوید:اغلب کسانی که می خواهند زندگی سالمی داشته باشند یا خواستار چسبیدگی به تناسب عضو هستند، سراغ روش های سنتی و قدیمی می مسئله درحالی که روش های متاخر و مبتنی پیاده شدن فناوری، بخاطر هر کاربر شخصی سازی شده است و عملکرد آن ها را تضمین می کند.

این استارتاپ تو حال مهیا دستور کار ای برای عرضه ی تجهیزات پر اب افزاری ندارد و مقابل گزارش کرانچ بیس ۴۶ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.۷- استارتاپ میرر (Mirror)



میرر یکی دیگر از استارتاپ های تناسب اندام است که داخل نیویورک واقع شده و داخل زمینه ی تجهیزات تناسب اندام فعالیت می بطی ء. آینه های تمام اندام این استارتاپ ۱۴۹۵ دلار نرخ دارند، نسبت به حرکت واکنش نشان داده و تمرینات ورزشی مورد نظر کاربر را بوسیله او نشان می دهند. این آینه ها مانند تجهیزات استارتاپ تونال روی دیوار نصب می شوند و با ارائه ی تمرین های یوگا، بوکس و پیلاتس امکان ورزش کردن درون خانه را مهیا می کنند و نیز عملکرد کاربر را ارزیابی می کنند. برابر گزارش کرانچ بیس این استارتاپ تابه حال بیش از ۴۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.۸- استارتاپ استراوا (Strava)



استراوا یک شبکه ی مدنی تناسب اندام است که با مصرف از داده های جی جای پا اس، داده ها مربوط به دویدن و دوچرخه موتور کاربران را جمع آوری می یواش. خدمات استراوا مجانی است و هیچگاه تبلیغی بوسیله کاربر نشان داده نمی شود. این استارتاپ در سال ۲۰۰۹ داخل کالیفرنیای آمریکا بنیان گذاری شده است و با مصرف از عملکرد جی پی اس موبایل، مفروضات مربوط به فعالیت فیزیکی کاربران را اندازه گیری می کند؛ کاربران می توانند این اطلاعات را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. همچنین اگر کاربر شرایط داده ها خود را اشتراکی کرده باشد، اپلیکیشن داده ها او را در گروه های ورزشی به اشتراک می گذارد و درواقع کاربران می توانند از این ضابطه با یکدیگر داخل ارتباط باشند و نظر خویشتن را با سایرین به اشتراک بگذارند.

همچنین، استراوا مسابقاتی را بخاطر کاربران طراحی می کند؛ به این صورت که کاربران باید مسافت مشخصی را با حرکت دورانی طی کنند یا بدوند. هر مسابقه اجر ی مخصوصی دارد که تو پروفایل کاربر و تو فهرست دستاوردهای او ثبت می شود. مقابل گزارش کرانچ بیس، این استارتاپ نزدیک به ۴۲ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.۹- استارتاپ میس فیت (Misfit)



استارتاپ میس فیت یکی دیگر از استارتاپ های کوشا درون زمینه ی گجت های پوشیدنی است که کاربران را به انجام فعالیت های ورزشی و داشتن یک عمر سالم اغوا می بطی ء.

استارتاپ میس فیت تو سال ۲۰۱۱ توسط جان اسکالی، مدیرعامل سابق اپل و پپسی بنیاد گذاری شد و دشت آن به نام شاین (Shine) بوسیله بازار عرضه شد. این ترکر در هرجایی برازنده مصرف است و تنها با فراغت دریافت در معرض ورقه نمایش گوشی، به آن متصل می شود. سنخ بدنه ی این گجت از آلومینیوم است که طراحی بسیاری نظم دارد، دربرابر آب مقاوم بوده و باتری آن چهار ماه شارژ نگه می دارد.

میس فیت ثمر دیگر خود بوسیله نام فلش (Flash) را در سال ۲۰۱۴ بوسیله میدان عرضه کرد. این ثمر ضربان دل را وزن گیری می کند و باتری این ثمر بوسیله مدت ۶ ماه شارژ نگه می دارد. درون همین سال یکی از شریک شدن های بیمه انبازی خود را با استارتاپ میس فیت آغاز کرد. بوسیله این رخ که همدستی بیمه خدمات خویشتن را بوسیله مشتری هایی که دستور کار های ورزشی این مشارکت را تکمیل می کردند، با کاستن عرضه می عدالت و مقیاس عبرت عملکرد مشتری ها نیز با گجت های میس فیت اندازه گیری می شد.مقاله ی مرتبط:درخت خرما درصدد خرید Misfit با پرداخت ۲۶۰ میلیون دلار است

میس فیت داخل سال ۲۰۱۵ اعلام کرد سرود ورود به صنعت اتوماسیون منزل و کنترل تلفن های هوشمند را دارد و کاربران گجت های فلش و شاین می توانند چراغ، قفل در و ترموستات منزل را به کمک گجت های پوشیدنی کنترل کنند. این شرکت در همان سال اپلیکیشن خویشتن را بوسیله روزرسانی کرد و امکان دسترسی به سایر اپلکیشن ها مانند اسپاتیفای را فراهم کرد.

میس فیت در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۲۶۰ میلیون دلار به شریک نخل فروخته شد و در همان سال دو علیه دیگر به صیت ری (Ray)، گجتی بوسیله شکل جواهر بخاطر ثبت فعالیت های بدن و هدفون بلوتوث های اسپکتر (Specter) را به بازار نمایش کرد.۱۰- استارتاپ ایت فیت (8fit)



ایت فیت استارتاپی است که به هر یک از کاربران خود، مشق ها و دستور کار هایی غذایی شخصی سازی شده عرضه می دهد. این استارتاپ تو سال ۲۰۱۴ مبنا گذاری شد و شعار از بنیان گذاری اش این بود که خدماتی متفاوت از اپلیکیشن های ورزشی و برنامه های غذایی موجود تو بازار نمایش دهد.

ایت فیت تمرین های ورزشی سخت را با تمرین های یوگا ترکیب می کند؛ این تمرین ها داخل هر مکان و داخل هر زمان شایان ارتکاب هستند. کاربران ایت فیت همچنین می توانند با انتخاب مواد اولیه ی غذایی دلخواه و انتخاب هدف (مانند کاهش وزن، عضله سازی، اضافه تحکیم خواه افزودن اعتمادبه نفس)، پروگرام ی غذایی شخصی سازی شده و مخصوص خویشتن را ستاندن کنند.

یکی از چالش های استارتاپ ایت فیت این است که با اپلیکیشن های سنتی تناسب اندام و برنامه های غذایی کلیشه ای که میان ورزشکاران مکان افتاده، هم چشمی کند.

با اینکه دکه اصلی استارتاپ تو برلین آلمان بنیان گذاری شده ولی بسیار از ۵۰ درصد کاربران این اپلیکیشن، آمریکایی هستند؛ بوسیله همین دلیل شرکت، برنامه های متنوعی برای گسترش خدمات خویشتن تو آمریکا تو رویت خمود است. ایت فیت تابه حال ۱۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است و کاربران زیادی در سراسر گیتی دارد.بیشتر بخوانید:آفت ایستم استارتاپی؛ از منتورنماها تا دنیای دلگشا آب و طعم جزیی استارتاپیمصاحبه با اندی فنگ، بنیاد گذار استارتاپ دوردشمعرفی برترین استارتاپ های خدمات آموزشیتعیین حد نهایی استقامت انسانپیاده روی ریسک مرگ ناشی از بیماری کبد را کاهش می دهد

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها